קדימה ווספה!

חצוף, שנון, מבריק.

זה מה שאני יכול להגיד על זה:

Save The Date 2013

על ההצגה שברגעים אלה ממש, חזרתי ממנה. ההצגה שחתמה את חודש המודעות שהתקיים לסיסטיק פיברוזיס. ההצגה שלעיל. חצופה אך שנונה ומבריקה.

זו השנה ה-2 בה אני מבקר באירוע השנתי של האיגוד הישראלי ל-CF. ובכל שנה אני נדהם מהעולם המלא, מלא באנשים שאכפת להם. אנשים אשר מקדישים מהדברים שלהם – זמנם, מרצם, כספם, כשרונם, נכונותם ובמילה אחת – ליבם/ן הרחב – למטרה החשובה הזו של מלחמה במחלה הזו.

וגם השנה, נהניתי מההצגה שחתמה את הערב שהתקיים גם הפעם בתיאטרון הקאמרי – 'החברות הכי טובות'.

ההצגה החצופה אך השנונה הזו, הייתה סיום נפלא לערב ולחודש הזה (וזו ההזדמנות להגיד תודה לכל אלה שארגנו, תרמו ועזרו בכל אלה – אני לא אמנה אותם/ן כאן בגלל החשש שאכח מישהו/י – לרשימה פחות או יותר מלאה, אתם/ן מוזמנים/ות לבקר ולהצטרף אל הפייסבוק שלנו). וגם לכך, שכותבת ההצגה, המחזאית ענת גוב, איננה עוד איתנו – יש בעיניי סימליות חשובה.

ענת נפתרה בסופה של השנה שחלפה ממחלת הסרטן. מחלה מקוללת נוספת שגם לה, הקימו האנשים שאכפת להם איגוד של חולים ולמענם, איגוד של אנשים בריאים וחולים, איגוד של אנשים. מכיוון שהמחלה אינה צריכה עזרה, אלה דווקא האנשים שצריכים ברגעים לא פשוטים, כתף תומכת ויד חמה. וכך הוקמו להם האגודה למלחמה בסרטן והאיגוד הישראלי לסיסטיק פיברוזיס. שניים מאיגודי החולים מהוותיקים בארץ.

האגודה למלחמה בסרטן הוקמה בשנת 1952 והאיגוד הישראלי ל-CF הוקם בשנת 1967. שני האיגודים הוקמו ופועלים גם היום, על ידי אנשים שאכפת להם.

ואלה הדברים, שנותנים לי את ההרגשה שכאשר היא מסתכלת עלינו מלעלה, בוודאי מוצא חן בעינייה שהצגתה נעלה ערב חשוב זה.

וכמובן, הייתה שם הווספה:

הווספה של 2013

שנתרמה השנה על ידי 'אלבר מוטו' וכמו הווספות שקדמו לה, גם זו תקושט בחתימות של מפורסמים ולאחר מכן תימכר במכירה פומבית, שכל כספיה, בדיוק כמו כספי הצגת הגאלה – יתרמו לאיגוד וישמשו את החולים והממתינים להשתלה.

תודה מיוחדת לאורן קוזלובסקי על הווספה והרעיון, זו השנה ה-3 למיטב זכרוני.

אז גם אם אינכם מפורסמים (עדיין), ורק קוראים של הבלוג הזה – גם לכם/ן יש סיכוי להשפיע לטובה במו ידיכם/ן על בריאותם/ן ואיכות חייהם/ן של אלפי אנשים. פשוט תרימו טלפון לאיגוד, ותשאלו איך אתם/ן יכולים/ות לעזור.

וכך נפגש בהצגת הגאלה בשנה הבאה. 2014.

נתראה, בהצלחה.

פורסם בקטגוריה סיסטיק פיברוזיס. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.