דבר שלא ידעתם על Celine Dion

ל-Celine Dion יש קול יפה.

את דרכה כזמרת, החלה Celine בגיל 12, כאשר היא יחד עם אימה ואחד מאחיה כתבה את שירה הראשון "Ce n'était qu'un rêve" (זה היה רק חלום). אחיה, מישל, שלח את השיר המוקלט ל-René Angélil (אמרגן) שאת פרטיו הוא מצא על צידו האחורי של התקליט של Ginette Reno. קולה היפה של Celin הילדה, ריגש את René Angélil עד דמעות. הוא משכן את ביתו כדי לממן את הוצאת אלבומה הראשון של הכוכבת לעתיד. אלבום, אשר עתיד היה להפוך ללהיט מקומי ולהפוך את Celin לכוכבת באזור מולדתה, המחוז הקנדי קוויבק (Quebec).

פעמים רבות בחייה הבוגרים, אמרה Celin "היה לי רק חלום אחד, אני חלמתי להיות זמרת". אך לצד החלום להיות זמרת, כבר אז היה לזמרת הצעירה חלום נוסף – להעלים את מחלת סיסטיק פיברוזיס מעל פני האדמה.

Celine היא הצעירה מבין 14 ילדים. יש לה אחים ואחיות רבים. אחת מהן היא Liette.

כמו עבור רבים. גם תחילתו של מאבקה של Celine במחלה הנוראה הזאת נמצא בטרגדיה אישית. בתה של Liette, קארין, נפטרה מסיסטיק פיברוזיס בתוך ידיה של Celin Dion הצעירה.

" … התקרבתי אליה. היא ישנה. בכוחותיה הנותרים היא התיישבה ואני התיישבתי מאחוריה כדי לתמוך בה. היא נשענה עליי והזיזה את אחת מידיי כך שתהיה מתחתיה ואני פרסתי את שערה ושרתי באוזנה. השיר עליו חשבתי היה Les Oiseaux du Bonheur (ציפורי האושר).

שרתי לאט ובשקט והרגשתי כיצד האיברים בגופה, כל אחד בזמן אחר, עזבו אותנו. הייתי קרובה אליה ולכן יכולתי לחוש זאת. שרתי בשבילה, שרתי בשביל המשפחה שלי שהייתה על הקצה ושרתי בשביל אימי. וכך היא באיטיות עזבה אותנו. אני מרגישה ברת מזל שהייתה לי הזכות ללוות אותה, לשיר לה. היא הייתה הילדה היפה ביותר …"

כך, כעבור שנים, סיפרה Celin על המאורע הטראגי אשר שינה את חייה. מאז נרתמה Celin בכל כוחה להעלים את סיסטיק פיברוזיס מהעולם הזה.

 

ב-1982 הפכה Celin ל"סלבריטי-תומכת" (Marraine) עבור איגוד ה-CF של קוויבק (תפקיד אשר אותו קיבלה בברכה).
ב-1983 בליווי Orchestre Métropolitain du Grand-Montréal הופיעה Celin במופע סולו הראשון שכל הכנסותיו הוקדשו לאיגוד ה-CF הקנדי.
ב-1984 היא הופיעה לצד קארין (שהייתה אז בחיים) בהודעה טלוויזיונית מאת איגוד CF קנדה.
ב-1985 השתתפה Celin באירוע התרמה של איגוד ה-CF הקנדי.
ב-1986 שירה Mélanie אשר בעיניי רבים קושר לסיסטיק פיברוזיס זכה בפרסים יוקרתיים רבים.
ב-1987 מקליטה Celine הודעה טלוויזיונית נוספת. הפעם לצד Caroline Pazzy אשר חולה ב-CF
ב-1988 מארגנת ומופיעה במופע התרמה נוסף אשר כל הכנסותיו מוקדשות לאיגוד ה-CF הקנדי, ב-Saint-Hubert, קוויבק.
ב-1989 מובילה Celine שתי מסיבות עיתונאים חשובות. האחת באוגוסט, בה מפורסם דבר תגליתו של הגן האחראי למחלה והשנייה בספטמבר, לאחר השתלת ריאות כפולה מוצלחת ראשונה לחולה CF בקוויבק.
ב-1990 משתתפת Celine באירוע התרמה טלוויזיוני "A Gift of Love" (מתנת החיים), שכל הכנסותיו מוקדשות לאיגוד ה-CF הקנדי, לצד מפורסמים נוספים. בשנה זו היא גם מקליטה פרסומת לטלוויזיה כחלק ממאמצי גיוס הכספים של איגוד ה-CF של מקום מולדתה, קוויבק. בשנה זו היא גם פועלת כאשת יחסי ציבור בקוויבק עבור מאמצי גיוס הכספים של איגוד ה-CF הקנדי למחקר המחלה ומציאת התרופה.
ב-1991 היא מקליטה פעם נוספת פניה לליבם של אנשים כחלק ממאמצי הקמפיין של איגוד ה-CF של קוויבק לשנת 1991. לסימן 10 שנות התנדבות לטובת חולי CF, מופיעה Celine פעם נוספת בקונצרט התרמה.
במאי 1993, נפטרת בת אחותה קארין מהמחלה. באוגוסט של שנה זו, הופכת Celine Dion לפטרונית מקרב המפורסמים של איגוד ה-CF הקנדי.
ב-1994 משתתפת Celine בקמפיין להעלאת המודעות ל-CF לצידו של Chanelle Lemieux Lecavalier, ילד בן 9 החולה ב-CF. בדצמבר שנה זו, מופיע Celine שוב בקונצרט התרמה לטובת חולי CF. בשנה זו Celine מתחתנת. היא ובעלה, René Angélil, מזמינים את אורחיהם לתרום למשהו הקשור ב-CF.
ב-1996 היא מופיעה בקונצרט התרמה וגם מודיעה על תורם חשוב (Royal Airlines) לאיגוד ה-CF הקנדי שהחליט לתרום בהשפעתה ולבקשתה.
ב-1997 Celine תורמת בנדיבות את הכנסותיה מהקונצרט בניו-יורק והופעת האורח שלה בסדרה "The Nanny" לטובת תוכנית ה-SPARX של איגוד ה-CF הקנדי.
באפריל 1998, זוכה Celine באות 'Officer of the Order of Quebec' (אות הכבוד הגבוהה ביותר לאזרחי קוויבק). כחודש מאוחר יותר היא זוכה גם באות 'Officer of the Order of Canada' (אות הכבוד הגבוהה ביותר לאזרחי קנדה). בספטמבר של שנה זו, היא גם מארגנת ומופיעה בקונצרט התרמה בטורונטו אשר גייס כמעט מיליון דולר לטובת פעילות המחקר של המחלה. הופעתה בפרק מסדרת Touched by an Angel נתרמת גם היא לטובת איגוד ה-CF של קנדה.

 

רשימת פעולותיה של אישה מדהימה זו נמשכת ונמשכת וממשיכה עד לימים אלה. את הרשימה כולה, ואת פעולותיה של Celin שהוקדשו למטרה הנעלה אפשר לראות כאן. האתר שלי פשוט קצר מדי מכדי להכיל רשימה כה ענפה של חיים שלמים אשר Celine הקדישה למאבק במחלה, לתמיכה בחולים ולמציאת התרופה.

מאמציה ונדיבות ליבה הוקרו על ידי איגוד ה-CF הקנדי. ב-2011 קיבלה Celin את אות Hall of Fame Award של איגוד ה-CF הקנדי, המייצג מסירות יוצאת דופן לטובת אנשים חולי CF, משפחתם ועמידה לצידם לאורך זמן הראויה לציון. את המעמד המרגש תוכלו לראות כאן.

אך לי באופן אישי, תרשו בבקשה להתרגש ממעמד אחר. משיר אחר של Celine Dion. את Fly היא הקדישה לנערה העדינה שמתה בזרועותיה מסיסטיק פיברוזיס, קארין. תרשו לי בבקשה להתרגש מהשיר הזה.

פורסם בקטגוריה אובדן, סיסטיק פיברוזיס. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.