זה הזמן לעשות

זהו, הבחירות הסתיימו. חברי הכנסת הטריים חגגו את ניצחונם ובימים אלה מתחיל משא ומתן הקואליציוני. ככותב, כאדם, אני מבקש לומר:

זכרו בבקשה את תרומת האיברים, את הממתינים להשתלה ואת ציבור החולים בישראל. החליפו את העצב בעיניהם בשמחה. הפכו זאת לקדנציה של עשייה.

כחברי הכנסת אתם קובעים לאן תפנה המדינה, בחקיקה, בועדות. אילו נושאים יעלו על סדר היום ואילו אנשים יקבלו את חייהם חזרה. הבחירות הנוכחיות התנהלו בסימן 'חברתי'. בסימן החברה שאנו רוצים לראות בישראל, פניה ומעשיה. שמנו את האדם במרכז ואת המנהיגים בחזית. שעכשיו פונה פנימה.

ברוכים הבאים, חברי הכסת.

הבחירות האחרונות נסובו על נושאי פנים אשר חילקו את החברה בישראל והתנפצו על שלוותם המוחצנת של מנהיגיה. נושאים כגון השיוויון בנטל השירות הצבאי. תרומת איברים היא אחד מנושאים אלה.

ככותב, כאדם, אני עד לאותם רגשות עזים, למאבקים שתרומת האיברים מעוררת. זה תפקידם של מנהיגים, לקבוע ולהוביל ולא להשאיר את שדה המוות לפחדים ועצימת עיניים.

להוביל, פירושו לקבוע עמדה. להנהיג, פירושו להדגים.

להדגים, פירושו לעשות.

נבחרתם כדי לחולל שינוי ואין תחום שמשתוקק למנהיגים אמיתיים יותר מתרומת איברים. לא מנהיגים שמפחדים שמחסן החלפים של אלוקים יגמר באחד הימים. לא מנהיגים אשר חושך הפחד מאיר את דרכם. לא מנהיגים שמחשיבים מילים על כרטיס מפלסטיק יותר מחייהם ומותם של אנשים. אלא מנהיגים פורצי דרך, שמישרים מבט, כובשים את הפסגות מכיוון שאינם מוצאים נחמה בעמק הנמוך ביותר אליו אפשר לזרום.

בדקה שהזמן עמד מלכת.

לעיתים, ישנם בחיים רגעים מכוננים. רגעים שקוראים לנו לצאת לקרב. רגעים אשר מבטיחים שאחריהם שום דבר לא ישוב להיות כפי שהיה. רגעים, אשר אחריהם הכל משתנה. עבורי, היה זה רגע שבו עמדתי מול קבר טרי והבנתי שלא נתראה עוד לעולם. לעולם לא נצחק יותר. לעולם עוד לא נדבר. היית לי הבחירה להניח את הלפיד שלה על הקרקע, לומר את מילות השלום ולצעוד אל החושך מבלי שהלפיד יאיר את דרכי.

ישנם אנשים מיוחדים, אשר אורם מאיר את האנשים מסביב באור מיוחד. היא הייתה כזו. לעולם לא יכלתי להניח לפיד כזה על הקרקע. מותה היה קריאת השקמה עבורי. מותה היה הרגע בו הלפיד שהיה בידיה, החליף ידיים. לעיתים, כאשר אנו עוברים בבתי קברות יש לפידים אשר מציתים את האור בנשמתנו. אלה אשר אנו עוצרים לידם וקוראים עד המילים המועטות החרוטות על האבן. כך לעיתים, אנחנו רואים את הלפידים של אחרים. חלקם מונחים, אך איננו יכולים להרים אותם.

אנחנו מורשים לשאת רק את הלפידים של אנשים אשר היו יקרים לנו באמת.

זכרו מילים אלה. חרטו אותן בליבכם ומתוכן תנהיגו. נושאים רבים עומדים על הפרק. לראות ולא לעשות זו אינה מנהיגות. לעשות מבלי ליראות זו אינה עשיה. לראות כדי לעשות היא תקווה. תקווה, אשר תוכל להאיר הרבה בתים בישראל.

מחלה היא דרך ארוכה. אל תתנו לנו לצעוד לבד, תובילו. הציבו את תרומת האיברים בתוך המטרות לכנסת הנוכחית. הפכו זאת לכנסת של עשייה.

פורסם בקטגוריה תרומת איברים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.